Uczniowie dziewiątki na spotkaniu projektowym we Włoszech

Wejherowska Szkoła Podstawowa nr 9 intensywnie rozwija swoje działania w ramach projektu Erasmus. Realizowany projekt „Environmental Wars with Digital Games”, czyli „Wojny środowiskowe z grami cyfrowymi”, był okazją do wyjazdu do miejscowości Albignasego na terenie Włoch i spotkania się z rówieśnikami z Portugalii, Turcji i Włoch, którzy współuczestniczą w realizacji tego przedsięwzięcia.

Jak informuje dyrektor szkoły Olga Tomaszewska celem spotkania była realizacja celów zawartych w projekcie, oraz poszerzanie wiedzy uczestników o elementy włoskiej kultury. Uczniowie i nauczyciele brali udział w licznych warsztatach, uczyli się o zagrożonych gatunkach zwierząt, efektach globalnego ocieplenia, a w Fenice Green Energy Park zdobywali wiedzę o naturalnych źródłach energii. Podczas trwającego tydzień spotkania udało się im zwiedzić Padwę, plażę Porto Caleri oraz Wenecję.

Uczniowie i nauczyciele biorący udział w wyjeździe projektowym gościli u włoskich rodzin. Biorąc udział w ich życiu domowym, poznawali kulturę i obyczaje gospodarzy. Spotkanie pozwoliło wzbogacić się o nowe doświadczenia, podnieść świadomość ekologiczną, społeczną oraz oczywiście doskonalić umiejętności językowe. W wyjeździe do Włoch uczestniczyło sześciu uczniów klas ósmych z nauczycielkami Anną Korzonek i Martą Dettlaff oraz dyrektor szkoły Olgą Tomaszewską.

Projekt „Environmental Wars with Digital Games” to dwuletni projekt z udziałem 4 szkół z Turcji, Portugalii, Włoch i Polski oraz jednego stowarzyszenia pozarządowego z Turcji. Projekt koncentruje się na zagadnieniach środowiskowych i digitalizacji, polegający na wymianie dobrych praktyk.

Realizacja projektu ma na celu: wspieranie wykorzystania technologii cyfrowej na zajęciach, rozwijanie umiejętności wykorzystania aplikacji edukacyjnych, podejmowanie działań podnoszących świadomość ekologiczną, zwiększanie świadomości międzykulturowej, komunikacji i równoważności uczuć, a także zwiększenie wymiaru europejskiego w szkole poprzez rozwój komunikacji nauczycieli i integrację szkół.