Kiedy myślisz o SEO, prawdopodobnie wyobrażasz sobie hakerów uprawiających czarną magię, którzy obmyślają podstępne strategie, aby oszukać system i dostać się na szczyt wyników wyszukiwania. I nie mylisz się całkowicie: jest wiele podejrzanych postaci, które są skłonne narazić na szwank swoją uczciwość dla większej liczby odwiedzających. Na szczęście istnieje również grupa osób, które ciężko pracują nad tym, aby wyszukiwarki przedstawiały użytkownikom wiarygodne i istotne treści. Są to White Hat SEOs - osoby, które stosują legalne metody, aby zwiększyć widoczność swojej witryny i poprawić pozycjonowanie. Czy chcesz, aby Twoja strona pojawiała się na szczycie, gdy ludzie szukają pomocnych wskazówek dotyczących zwalczania szczurów na terenach miejskich? Świetnie! Przeczytaj nasz przewodnik White Hat SEO, aby dowiedzieć się wszystkiego, co musisz wiedzieć o tej etycznej praktyce.
Dlaczego White Hat SEO powinno Cię zainteresować?
White Hat SEO jest trwałym i skutecznym sposobem promowania twojej strony. Istnieje wiele szybkich rozwiązań, ale korzyści z nich płynące są krótkotrwałe. Jeśli chcesz zbudować trwały biznes, musisz stworzyć stronę, która będzie trwała. Ruch z wyszukiwarek będzie płynął do witryny, która ma najwyższą pozycję w rankingu. Odwiedzający pozostaną i będą się rozglądać, jeśli dostarczysz im pomocnych i istotnych treści. Jeśli używasz podejrzanych metod, aby znaleźć się na szczycie, Twoja strona wypadnie z łask, gdy tylko wyszukiwarki zorientują się, co się dzieje. Z drugiej strony, metody White Hat prawdopodobnie przetrwają próbę czasu.
Kluczowe strategie White Hat SEO
Wyszukiwanie słów kluczowych - jest to pierwszy krok na drodze do White Hat SEO, ponieważ określi on zawartość twojej strony. Wyszukiwarki przeszukują Twoją stronę i wyodrębniają z niej terminy. Terminy te nazywane są słowami kluczowymi i są wykorzystywane do pozycjonowania witryny w wynikach wyszukiwania. Narzędzie do badania słów kluczowych, takie jak Keyword planner, pomoże Ci znaleźć listę odpowiednich słów kluczowych dla Twojej witryny.
-
Ważne jest, aby wybrać słowa kluczowe, które mają wysoki ruch w wyszukiwarkach, ale nie są zbyt konkurencyjne. Poziom konkurencji można określić za pomocą narzędzia do pomiaru trudności słów kluczowych, takiego jak SEO Book keyword difficulty tool.
-
Słowa kluczowe są mięsem i kośćmi Twojej treści; są tym, czego szukają Twoi czytelnicy i dlaczego kliknęli na Twój link. - Twórz wartościowe treści - To jest serce White Hat SEO. Dobra treść pomaga czytelnikom zrozumieć temat. Pomaga także w podniesieniu pozycji Twojej strony w wyszukiwarkach. Tworzenie wartościowych treści wymaga dużo czasu, wysiłku i badań. Inspiracją do tworzenia postów mogą być pytania zadawane przez użytkowników na Quora, Reddit i innych forach dyskusyjnych
-
Używaj odpowiednich zdjęć, filmów i wykresów, które pomogą zilustrować Twoje kwestie. Używaj nagłówków i podtytułów, aby podzielić swoje posty na strawne fragmenty. Dla długich postów stwórz spis treści, aby ułatwić czytelnikom poruszanie się po nich.
-
Budowanie linków - Nie chodzi nam o budowanie linków do Twojej strony. Link building to proces polegający na zachęcaniu innych witryn do umieszczania linków do Twojej witryny. Linki z renomowanych witryn mogą pomóc w poprawieniu reputacji witryny w oczach wyszukiwarek.