Urząd Miasta w Wejherowie przeprowadzi kontrole umów na odbiór odpadów komunalnych
Władze miasta przypominają o obowiązkach dotyczących odbioru odpadów komunalnych przez przedsiębiorców. Zbliża się termin na dostarczenie wymaganych dokumentów, co jest istotne dla zachowania porządku i zgodności z przepisami prawa.

Kontrola umów na odbiór odpadów komunalnych

Urząd Miasta ogłosił, że wkrótce rozpocznie kontrole przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą na terenie miasta. Kontrole mają na celu weryfikację posiadania aktualnych umów na odbiór odpadów komunalnych, zgodnie z przepisami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Właściciele nieruchomości niezamieszkanych, którzy nie są zobowiązani do uiszczania opłat za gospodarowanie odpadami na rzecz gminy, muszą udokumentować korzystanie z usług przedsiębiorcy odbierającego odpady.

Obowiązki właścicieli nieruchomości niezamieszkanych

Właściciele nieruchomości, którzy nie mają jeszcze zawartych umów na odbiór odpadów komunalnych, są zobowiązani do ich jak najszybszego podpisania. W przypadku braku aktualnych umów, mogą zostać nałożone kary grzywny, co wiąże się z dodatkowymi konsekwencjami prawnymi. Właściciele muszą dostarczyć do Urzędu Miejskiego kopie umów oraz dowody opłat za usługi za ostatnie trzy miesiące. Termin na złożenie tych dokumentów upływa 30 września bieżącego roku.

Procedura składania dokumentów i konsekwencje za uchybienia

Dokumenty można składać osobiście w siedzibie Urzędu Miejskiego, wysyłać listownie lub przesyłać drogą elektroniczną. Kontrole będą przeprowadzane przez uprawnionych przedstawicieli miasta, którzy będą weryfikować zgodność dokumentacji z przepisami. W przypadku stwierdzenia uchybień, możliwe jest wszczęcie postępowania administracyjnego nakazującego wykonanie obowiązków nałożonych przez ustawodawcę. Warto więc zadbać o terminowe dostarczenie wymaganych dokumentów, aby uniknąć nieprzyjemności związanych z karami i dodatkowymi formalnościami.


Według informacji z: Urząd Miasta w Wejherowie