UM Wejherowo: Modelowo o dostępności” Wejherowo jako jedno z miast testujących innowacyjny projekt “Model Dostępnej Szkoły”

2 min czytania
UM Wejherowo: Modelowo o dostępności”  Wejherowo jako jedno z miast testujących innowacyjny projekt “Model Dostępnej Szkoły”

Modelowo o dostępności”  Wejherowo jako jedno z miast testujących innowacyjny projekt “Model Dostępnej Szkoły”

Przystosowanie szkół dla osób niepełnosprawnych pod kątem architektonicznym, społecznym i edukacyjnym, wymiana doświadczeń związanych z realizacją projektu Dostępna Szkoła” oraz możliwości wykorzystania doświadczeń w innych obszarach edukacji i poza nią tym zagadnieniom poświęcona była og****ólnopolska konferencja Modelowo o dostępności”, która odbyła się Warszawie. W debacie wziął udział Arkadiusz Kraszkiewicz, zastępca prezydenta Wejherowa ds. społeczno-ekonomicznych, który mówił o zakończonym właśnie projekcie w dwóch wejherowskich szkołach.

Konferencję przygotowała Fundacja Fundusz Współpracy wraz z Fundacją Instytut Rozwoju Regionalnego oraz partnerami projektów Dostępna Szkoła”. Podczas konferencji przedstawiono opracowany innowacyjny Model Dostępnej Szkoły, promujący równość dostępu do edukacji, podzielono się doświadczeniami z jego testowania, a także rozmawiano o możliwościach wykorzystania Modelu w procesie osiągania pełnej dostępności w edukacji i poza nią.

Dwie Dostępne Szkoły” w Wejherowie

W Wejherowie projekt Dostępna szkoła” realizowany był w dwóch szkołach Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 2 i w Szkole Podstawowej nr 11. W obu szkołach m.in. zlikwidowano bariery architektoniczne, dostosowano i oznakowano pomieszczenia do potrzeb osób z niepełnosprawnością, kupiono nowe meble, sprzęt komputerowy, multimedialne pomoce i programy do terapii, a przede wszystkim przeszkolona została kadra.

- Był to bardzo trudny projekt i to zarówno pod kątem finansowym, ze względu na zmieniające się realia cenowe, ale także jeżeli chodzi o rozwiązania techniczne mówiArkadiusz Kraszkiewicz , zastępca prezydenta Wejherowa ds. społeczno-ekonomicznych. - Wielką wartością tego przedsięwzięcia był tzw. czynnik ludzki, czyli budowanie świadomości i akceptacji dla różnorodności wśród nauczycieli i rodziców, otwartość na zróżnicowane potrzeby uczniów. Było to du że przedsięwzięcie w zakresie organizacyjnym, edukacyjnym i społecznym, dzięki któremu zdobyliśmy doświadczenie, które będziemy starali się wykorzystać w innych obszarach miasta. Podziękowania należą się grantodawcy, za możliwość udziału w pilotażu, wsparcie merytoryczne oraz wskazówki przekazane podczas audytów, dyrektorkom szkół biorących udział w przedsięwzięciu oraz wszystkim osobom zaangażowanym w jego realizację.

Projekt Dostępna Szkoła” realizowany jest przez Fundację Fundusz Współpracy i Fundację Instytut Rozwoju Regionalnego, w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014 2020, jako pilotaż działania Szkoła bez barier” program Dostępność Plus.

Urząd Miasta Wejherowo,

wejherowo.pl/artykuly/modelowo-o-dostepnosci-wejherowo-jako-jedno-z-miast-testujacych-innowacyjny-projekt-model-dostepnej-szkoly-a9697.html

Autor: krystian