Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie i pomocy prawnej

Każda osoba, która złoży oświadczenie, że nie jest w stanie z własnych środków ponieść kosztów pomocy prawnej i obywatelskiej może skorzystać z nieodpłatnej pomocy prawnej i poradnictwa obywatelskiego. Punkt Nieodpłatnego Poradnictwa Obywatelskiego ze specjalizacją mediacja znajduje się w Centrum Organizacji Pozarządowych w Wejherowie, przy ul. Hallera 1.

Punkt Nieodpłatnego Poradnictwa Obywatelskiego w Centrum Organizacji Pozarządowych w Wejherowie, przy ul. Hallera 1, czynny jest w poniedziałki, wtorki, środy i piątki w godz. 7:15 - 11:15, a w czwartki w godz. 13:00 - 17:00.

Rejestracja wizyt Nieodpłatnej Pomocy Prawnej i Nieodpłatnego Poradnictwa Obywatelskiego pod nr tel. 58 672 309 od poniedziałku do piątku w godz. 7.30-15.30 oraz pod nr tel. 58 672 95 17 w godz. 16.00-20.00. Punkt czynny jest w poniedziałki, wtorki i piątki w godz. 11.15-15.15, w środy w godz. 14.00-18.00, a w czwartki w godz. 9.00-13.00.

Dla kogo pomoc?

Dla każdej osoby, która złoży oświadczenie, że nie jest w stanie z własnych środków ponieść kosztów pomocy prawnej, w tym prowadzącej jednoosobową działalność gospodarczą pod warunkiem, że w ciągu ostatniego roku nie zatrudniała innych osób (w dobie pandemii osoba uprawniona nie składa oświadczenia).

Nieodpłatna pomoc prawna obejmuje:

● Poinformowanie o obwiązującym stanie prawnym, przysługujących uprawnieniach i obowiązkach

● Wskazanie sposobu rozwiązania dotyczącego problemu prawnego

● Sporządzenie projektu pisma, z wyłączeniem pism procesowych w toczącym się już postępowaniu sądowym

● Sporządzenie projektu pisma o zwolnienie z kosztów sądowych lub o ustanowieniu pełnomocnika z urzędu

● Nieodpłatną mediację

Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje:

● Wsparcie w samodzielnym rozwiązywaniu problemu

● Poinformowanie o uprawnieniach lub obowiązkach

● Opracowanie planu działania i wsparcie w jego realizacji

Pliki