Przybliżenie ludowych zwyczajów, opowiedzenie o postaciach ze słowiańskiej mitologii i dawnych wierzeniach, a przede wszystkim dobra zabawa były celem mobilnej gry miejskiej – „Gdzie Licho nie może, tam Ciebie pośle.”, którą zorganizowaliśmy 23 czerwca we współpracy z Wejherowskim Centrum Kultury oraz firmom Good Books i Słowiańskości.

Ta wyjątkowa atrakcja towarzyszyła obchodom Nocy Kupały. Co roku mieszkańcy Wejherowa spotykali się w Parku Miejskim, podczas wydarzenia towarzyszącego wejherowskiej Rekonstrukcji Historycznej. Ze względu na pandemiczne obostrzenia, w tym roku organizacja wydarzenia w tradycyjnej formie nie była możliwa. Aby jednak zapewnić mieszkańcom grodu Wejhera choć trochę atrakcji i podtrzymać pamięć o tym wydarzeniu, zespoły Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Aleksandra Majkowskiego w Wejherowie oraz Filharmonii Kaszubskiej zorganizowały mobilną grę miejską przybliżającą dawne zwyczaje, wierzenia i postaci z mitologii słowiańskiej. Koncepcja rozgrywki stworzona została przez Good Books, Good Games i SłowiańsKości.

W grze można było wziąć udział przez cały tydzień, jednak to 23 czerwca odbyła się rozgrywka główna, podczas której można było zdobyć atrakcyjne książkowe upominki. Na uczestników czekały też spotkania z postaciami z dawnych słowiańskich legend i podań, a także inne niespodzianki.

W dniu tej szczególnej rozgrywki, przed pałacem Przebendowskich, gdzie miał miejsce start gry, stawiło się jedenaście drużyn, które za pomocą telefonów komórkowych, wybrały się w pełen przygód, łamigłówek i zagadek świat.

Wierzymy, że gra pozwoliła uczestnikom dowiedzieć się trochę więcej o dawnych zwyczajach związanych z najkrótszą nocą w roku, ale i zachęciła ich do sięgnięcia po literaturę z nią związaną. Część z niej można było wygrać, znajdując poszczególne książki ukryte na szlaku gry w parku.