Jesteś właścicielem sklepu internetowego? Z pewnością zdajesz sobie sprawę z trudności, które każdego dnia napotykają przedsiębiorców w świecie e-commerce. W tak szybko rozwijającej się branży, ważne jest, aby być na bieżąco z trendami oraz bardzo dobrze znać swoją konkurencję. Z treści tego artykułu dowiesz się, co pomoże Ci wpłynąć pozytywnie na wizerunek Twojego e-sklepu w oczach odbiorców oraz jak poprawić wskaźniki sprzedaży.
Jakie działania pomagają zwiększyć sprzedaż w e-sklepie?
Aby zrozumieć podejście klienta, musisz stanąć na jego miejscu. Co robisz, wchodząc do konkurencyjnego e-sklepu? Na co zwracasz uwagę? Choć własny sklep internetowy może wymagać dużego nakładu pracy, podjęcie się niżej wymienionych działań pozwoli Ci cieszyć się wzrostem sprzedaży swoich produktów.
- Czytelna nawigacja na stronie
Odbiorca oceni Twój sklep internetowy już na samym początku. Nikt nie lubi wyskakujących okienek lub niedostosowanego menu. Warto zadbać, aby strona była czytelna i przejrzysta, a jej szablon graficzny odpowiadał branży. Co więcej, konsumenci lubią przyciski call to action (CTA), takie jak ‘’kup’’, ‘’zobacz więcej’’, czy ‘’przejdź do koszyka’’ oraz moduły, które ułatwiają im szybszą nawigację po sklepie internetowym, np. ‘’może Ci się spodobać także’’.
- Prosta ścieżka zakupowa
Nie każdy będzie zainteresowany rejestracją w Twoim e-sklepie. Nie dlatego, że użytkownicy nie chcą tego robić, ale zwykle dlatego, że po prostu nie mają na to czasu. Umożliwiając odbiorcom robienie zakupów bez konieczności rejestracji, szanujesz ich czas, co z pewnością zwróci Ci się w przyszłości.
- Elastyczne podejście do klienta
Na rynku konkurencji nie brakuje. Nie brakuje także innowacyjnych rozwiązań pod kątem płatności lub samej dostawy. Aby zachęcić klientów do robienia zakupów w Twoim e-sklepie, powinieneś oferować szereg możliwości, które są dla nich atrakcyjne.
- Dostęp klienta do najważniejszych informacji
Klienci bardzo często porzucają koszyki, ponieważ na końcowym etapie dowiadują się, ile kosztuje przesyłka lub ile będą musieli na nią czekać. Umożliwiając odbiorcom łatwy dostęp do tego rodzaju informacji, sprawisz, że współczynnik porzuconych koszyków w Twoim e-sklepie spadnie.
Jak zachęcać klienta do zakupów w naszym sklepie internetowym?
Nie trudno zauważyć, że wyżej wymienione podpunkty polegają głównie na działaniu w obrębie sklepu internetowego, wprowadzania nowych funkcji i ulepszaniu jego funkcjonalności. Co powinieneś robić dodatkowo, aby mieć pewność, że jesteś o krok przed konkurencją?
- buduj wiarygodność marki dzięki social proof
Social proof to w tłumaczeniu dowód społeczny. No dobrze, ale co to właściwie znaczy? W dużym skrócie, potwierdzenie, że dotychczasowi klienci byli zadowoleni z zakupów i wystawili pozytywne opinie. Sklep internetowy, który posiada wiele pochlebnych opinii, łączy się z platformami zewnętrznymi, których celem jest recenzowanie produktów oraz działa aktywnie w Social Mediach, jest wiarygodny i godny zaufania, co jest bardzo mocną zaletą w oczach potencjalnego klienta.
- dbaj o kontakt z klientem
Wiarygodność marki buduje także możliwość nawiązania szybkiego kontaktu. Klient, który wie, że w razie pytań będzie miał się do kogo zwrócić, będzie bardziej zdecydowany. Jak o to zadbać? Oprócz numeru telefonu i adresu e-mail w stopce, Twój e-sklep powinien mieć także formularze kontaktowe. Dużą popularnością cieszy się również czater, który w czasie rzeczywistym jest w stanie odpowiadać na zapytania klientów.
Jak promować swój sklep internetowy?
Jako sprzedawca, z pewnością wiesz, że warto skorzystać z możliwości marketingu. Jest to nieodłączny element prowadzenia biznesu w Internecie. Wielu przedsiębiorców decyduje się na różne formy reklamy internetowej. Jeżeli chcesz poszerzyć swoją strategię marketingową, koniecznie zapoznaj się z takimi formami promocji jak:
- prowadzenie bloga
Ty pomagasz odbiorcom, dostarczając odpowiedzi na nurtujące ich pytania, a oni z kolei są bardziej przychylni ku temu, by odwiedzić Twój sklep internetowy. Treści na blogu powinny być wysokiej jakości, oparte na wiedzy eksperckiej, rozwijające dane zagadnienie i oczywiście powiązane z branżą, w której pracujesz. Wpis na bloga powinien zawierać słowa kluczowe, do których podlinkowany będzie Twój sklep.
- prowadzenie newslettera
Kampania mailowa może nie jest najnowszym trendem, jeśli chodzi o marketing w sieci, ale porządnie wykonana, może przynieść bardzo wymierne korzyści. Odpowiednio przygotowany newsletter powinien dawać odbiorcom coś więcej niż promocję najnowszych produktów w katalogu. Dla przykładu, coraz większą popularnością cieszą się newslettery edukacyjne, które dostarczają odbiorcom wiedzy z danej branży.
Jako właściciel sklepu internetowego z pewnością masz dużo na głowie. Oszczędź swój czas i podejmij się współpracy z agencją marketingową WeNet, która jest certyfikowaną agencją PrestaShop w Polsce. Już na samym początku otrzymasz bezpłatną wycenę. Specjaliści zbudują funkcjonalny sklep, który będzie przyciągał klientów. Nie czekaj i już dziś wejdź na stronę WeNet.pl, aby otrzymać pakiet korzyści i wskazówek, dzięki którym będziesz mógł cieszyć się popularnością swojego e-sklepu!