Informujemy, że w trosce o bezpieczeństwo mieszkańców związane z zagrożeniem rozprzestrzeniania się koronawirusa, Urząd Miejski w Wejherowie do odwołania pracuje w trybie wewnętrznym.
Lista spraw urzędowych, które mogą być załatwiane w sposób elektroniczny za pośrednictwem elektronicznej Platformy Usług Publicznych (ePUAP) znajduje się na stronie internetowej:
https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katalog-spraw
Prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy w celu uzyskania informacji, jakie sprawy mogą zostać załatwione drogą elektroniczną. Wykaz numerów telefonów do Urzędu Miejskiego w Wejherowie znajduje się na stronie internetowej:
http://www.wejherowo.pl/kontakt.html
SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE DOT. ZADAŃ REALIZOWANYCH PRZEZ URZĄD STANU CYWILNEGO W WEJHEROWIE:
1. Rejestracja zgonu:
- dokonuje 1 osoba, która powinna posiadać Kartę Zgonu, dowód osobisty swój oraz dowód osobisty osoby zmarłej.
2. Rejestracja urodzenia dziecka:
- w przypadku ustalonego ojcostwa dziecka (tzn. dziecko ze związku małżeńskiego lub dla którego wcześniej nastąpiło uznanie ojcostwa) rejestracji można dokonać poprzez Profil Zaufany dostępny przez bankowość elektroniczną lub poprzez platformę E-puap lub dziecko rejestruje osobiście matka lub ojciec dziecka.
- w przypadku konieczności uznania ojcostwa, rejestrację urodzenia dziecka poprzedza uznanie ojcostwa i konieczna jest osobista wizyta matki i ojca dziecka.
- w przypadku braku uznania ojcostwa, rejestracji dokonuje matka dziecka lub osoba upoważniona.
3. Wydawanie odpisów aktu stanu cywilnego:
- wnioski należy składać wyłącznie poprzez Profil Zaufany dostępny przez bankowość elektroniczną lub poprzez platformę E-puap. Odpis aktu zostanie przekazany pocztą lub w formie odpisu elektronicznego. Dowód wniesienia opłaty skarbowej można dołączyć do wniosku.
4. Zawieranie związku małżeńskiego:
- wykonanie zapewnienia o braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa wymaga osobistego stawiennictwa przyszłych nowożeńców. Zapewnienie jest ważne 6 miesięcy, wobec czego prosimy o wcześniejsze telefoniczne umawianie się na realizację zapewnienia.
Pracownicy Urzędu Stanu Cywilnego w Wejherowie zachęcają do kontaktu telefonicznego i mailowego (nr telefonów: 58 677 71 32, 58 677 71 31, 58 677 71 30 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.).
SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE DOT. ZADAŃ REALIZOWANYCH PRZEZ WYDZIAŁ SPRAW OBYWATELSKICH W WEJHEROWIE:
1. Przyjmowanie wniosków o dowód osobisty:
- wnioski prosimy składać elektronicznie przez e-PUAP.
2. Odbiór dowodu osobistego:
- odbiór wymaga osobistego stawiennictwa w urzędzie.
- przed odbiorem dokumentu prosimy o kontakt telefoniczny do Urzędu pod nr tel.
58 677 70 45.
3. Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego:
- zgłoszenia przyjmujemy wyłącznie drogą mailową lub przez e-PUAP.
4. Zameldowanie na pobyt stały lub czasowy, wymeldowanie z pobytu stałego lub czasowego:
- wnioski składamy wyłącznie przez e-PUAP.
- zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały zostanie do Państwa wysłane drogą elektroniczną lub pocztową.
5. Wydawanie zaświadczeń:
- wniosek o wydanie zaświadczenia należy składać droga pocztową lub elektronicznie.
- odbiór zaświadczenie nastąpi drogą pocztową lub elektroniczną.
Pracownicy Wydziału Spraw Obywatelskich zachęcają do kontaktu telefonicznego i mailowego nr tel. 58 677 70 12, 58 677 70 15 (ewidencja ludności), 58 677 70 45 (dowody osobiste), e-mail : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE DOT. ZADAŃ REALIZOWANYCH PRZEZ WYDZIAŁ OGÓLNO – ORGANIZACYJNY DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZA:
Wszystkie wnioski dot. działalności gospodarczej (założenie, wznowienie, zawieszenie, zgłoszenie zmian, zaprzestanie) należy składać elektronicznie za pośrednictwem Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. W tym celu należy wejść na stronę internetową
https://prod.ceidg.gov.pl/ceidg.cms.engine/
oraz potwierdzić swoją tożsamość za pomocą kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego. Osoby, które nie posiadają profilu zaufanego mogą go potwierdzić bezpłatnie za pośrednictwem bankowości elektronicznej, bez konieczności wizyty w urzędzie. Szczegółowe informacje na temat profilu zaufanego znajdują się na stronie internetowej:www.pz.gov.pl
.Pilne sprawy z zakresu działalności gospodarczej i licencji taxi będą załatwiane wyłącznie po uprzednim telefonicznym umówieniu.
Pracownicy Wydziału Ogólno – Organizacyjnego Działalność Gospodarcza zachęcają do kontaktu telefonicznego (tel. 58 677 71 34) i mailowego (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.).