Kurs dla członków organizacji pozarządowych

Kurs jest finansowany ze środków Funduszu Inicjatyw Obywatelskich i jest okazją dla organizacji pozarządowych, aby poprawić swoje kompetencje w zakresie zarządzania dokumentacją. Uczestnikiem może być każda osoba związana z organizacją pozarządową, od członków zarządu, poprzez pracowników, współpracowników po wolontariuszy.

Ewentualne pytania można kierować pod adresem: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Zapisy odbywają się poprzez serwis evenea:

https://evenea.pl/event/kurs-kancelaryjno-archiwalny-wejherowo/.

Zajęcia zaplanowane zostały w trybie weekendowym, w dwóch częściach:

Część I:
• 05.10.2019 (sobota), w godzinach 9:00 do 16:30
• 06.10.2019 (niedziela), w godzinach 9:00 do 15:45
Część II:
• 19.10.2019 (sobota), w godzinach 9:00 do 16:30
• 20.10.2019 (niedziela), w godzinach 9:00 do 15:45

PROGRAM KURSU:

  • podstawowe pojęcia archiwalne oraz akty prawne dotyczące organizacji archiwów,

  • zarządzanie dokumentacją zawierającą informacje niejawne,

  • przechowywanie i konserwacja dokumentacji,

  • współczesne systemy kancelaryjne i jednolity rzeczowy wykaz akt,

  • obieg pism,

  • udostępnianie informacji a ochrona danych osobowych,

  • archiwum zakładowe (wiadomości ogólne, zasady przekazywania dokumentacji do archiwum zakładowego, porządkowanie i ewidencjonowanie dokumentacji,

  • brakowanie dokumentacji niearchiwalnej,

  • postępowanie z dokumentacją w przypadku reorganizacji, likwidacji bądź upadłości jednostki organizacyjnej,

  • rodzaje dokumentacji współczesnej,

  • przekazywanie materiałów do archiwów państwowych,

  • bazy danych archiwum państwowego.

Pliki