
Kurs jest finansowany ze środków Funduszu Inicjatyw Obywatelskich i jest okazją dla organizacji pozarządowych, aby poprawić swoje kompetencje w zakresie zarządzania dokumentacją. Uczestnikiem może być każda osoba związana z organizacją pozarządową, od członków zarządu, poprzez pracowników, współpracowników po wolontariuszy.
Ewentualne pytania można kierować pod adresem: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Zapisy odbywają się poprzez serwis evenea:
https://evenea.pl/event/kurs-kancelaryjno-archiwalny-wejherowo/.
Zajęcia zaplanowane zostały w trybie weekendowym, w dwóch częściach:
Część I:
• 05.10.2019 (sobota), w godzinach 9:00 do 16:30
• 06.10.2019 (niedziela), w godzinach 9:00 do 15:45
Część II:
• 19.10.2019 (sobota), w godzinach 9:00 do 16:30
• 20.10.2019 (niedziela), w godzinach 9:00 do 15:45
PROGRAM KURSU:
-
podstawowe pojęcia archiwalne oraz akty prawne dotyczące organizacji archiwów,
-
zarządzanie dokumentacją zawierającą informacje niejawne,
-
przechowywanie i konserwacja dokumentacji,
-
współczesne systemy kancelaryjne i jednolity rzeczowy wykaz akt,
-
obieg pism,
-
udostępnianie informacji a ochrona danych osobowych,
-
archiwum zakładowe (wiadomości ogólne, zasady przekazywania dokumentacji do archiwum zakładowego, porządkowanie i ewidencjonowanie dokumentacji,
-
brakowanie dokumentacji niearchiwalnej,
-
postępowanie z dokumentacją w przypadku reorganizacji, likwidacji bądź upadłości jednostki organizacyjnej,
-
rodzaje dokumentacji współczesnej,
-
przekazywanie materiałów do archiwów państwowych,
-
bazy danych archiwum państwowego.