W ogólnopolskim konkursie na najlepsze wydawnictwa i najlepsze aplikacje promujące gminy, miasta, regiony wybrano dziesięć najlepszych projektów spośród 130 zgłoszonych. W Top 10 znalazł się nowy przewodnik przyrodniczy „Kaszuby Północne na cztery pory roku”!
Na Gali Róża Regionów w Poznaniu Marta Balicka, prezes Stowarzyszenia Turystycznego „Kaszuby Północne” Lokalna Organizacja Turystyczna, odebrała dyplom z wyróżnieniem za przewodnik przyrodniczy przygotowany zarówno w języku polskim, jak i angielskim.
- Cieszymy się, że nasz projekt i Kaszuby Północne zauważono i doceniono w Polsce. Mieliśmy przekonanie, że robimy coś absolutnie wyjątkowego i szanowne jury rzeczywiście to potwierdza. Dziękujemy za tak pochlebną ocenę oraz dziękujemy wszystkim naszym członkom i samorządom, które nas wspierają w działaniach – mówiła prezes Balicka.
Konkurs Róża Regionów organizowany przez Wiadomości Turystyczne zwraca uwagę na jakość promocji naszego kraju poprzez ekspercką ocenę wydawnictw promujących miasta, regiony i produkty turystyczne.
Ideą konkursu jest propagowanie wysiłków władz samorządowych związanych z promocją okolicy oraz wspieranie rozwoju marketingu terytorialnego w naszym kraju. Konkurs ma na celu upowszechniać innowacyjność w sposobie tworzenia wydawnictw i aplikacji mobilnych promujących gminy, miasta, regiony. W obliczu rosnących oczekiwań turystów to stały rozwój, poszukiwanie nowatorskich rozwiązań, profesjonalna oprawa graficzna i kreatywność, stanowią klucz do sukcesu. Z tego powodu konkurs dedykowany jest inicjatywom starającym się wprowadzić wspomniane elementy w promocję własnego regionu.
Przewodnik „Kaszuby Północne na cztery pory roku” oceniało jury w zakresie grafiki, redakcji i stylu przekazu językowego, komunikacji z turystą, oceny konsumenckiej oraz marketingu internetowego.
Nagrody odebrali również: Podlaskie.travel, Urząd Miasta Skierniewice, Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, Samorząd Województwa Mazowieckiego, Urząd Miejski w Gliwicach, Małopolska Organizacja Turystyczna, Urząd Miasta Hajnówka, Lokalna Organizacja Turystyczna Wielki Gościniec Litewski, Urząd Miasta Krakowa.
Realizacja projektu była możliwa dzięki wsparciu i zaangażowaniu m.in. miasta Wejherowa.