Strony typu katalog firm i branżowe katalogi cieszą się rosnącą popularnością. To doskonały sposób na promocję firmy w internecie – niesie to ze sobą szereg korzyści, którym warto się szczegółowo przyjrzeć. Prowadząc biznes nie sposób zauważyć, że tego typu portale zwykle darmowo lub za niewielką opłatą pozwalają na utworzenie atrakcyjnej wizytówki własnego przedsiębiorstwa. Dlaczego więc warto się reklamować za pośrednictwem katalogów stron?
Alternatywa dla wyszukiwarki
Nie jest łatwo wybić się ze swoją ofertą w wynikach wyszukiwania Google, szczególnie jeśli konkurencji jest całkiem sporo. Dobrą alternatywą dla wielu osób jest po prostu przejrzysty katalog stron firmowych, gdzie poszczególne przedsiębiorstwa są ułożone alfabetycznie lub z uwzględnieniem odległości. W ten sposób można łatwo wybrać z klarownej listy kilka ofert i na podstawie własnego punktu widzenia wybrać przedsiębiorstwo, które będzie nam w pełni odpowiadać. Jest to przydatna kwestia dla osób, które przy podejmowaniu decyzji chcą uzyskać listę wszystkich dostępnych możliwości.
Lepsza pozycja w wynikach wyszukiwania Google
Umiejscowienie witryny firmowej w katalogach stron pozwala na uzyskanie lepszej pozycji w wynikach wyszukiwania w popularnych wyszukiwarkach internetowych, w tym w Google. Lepsza widoczność w wyszukiwarkach to także zwiększenie zainteresowania potencjalnych klientów. Należy jednak mieć na względzie jedną ważną rzecz – nie wszystkie katalogi stron są tak samo wartościowe. Ważne jest między innymi to, aby były moderowane oraz pozwalały na dodawanie wpisów po weryfikacji. W ten sposób tego typu witryna będzie uznawana za bardziej wartościową przez robota wyszukiwarki Google. Lepsza pozycja w wynikach wyszukiwania Google zaowocuje lepszą rozpoznawalnością przedsiębiorstwa oraz znacznie większą szansą na zdobycie nowych klientów.